News
Żeby nie być gołosłownym

Mija trzeci miesiąc, odkąd w akcję „Dobre monety” zaangażowało się pierwsze biuro podróży, Misja Travel z Poznania. Wspólnie pozyskaliśmy już ponad 1000 zł na dożywianie i edukację dzieci w Opol na Filipinach, i ta suma wciąż rośnie.

„Od początku powstania Misja Travel szukaliśmy projektu, w który moglibyśmy wejść. Wreszcie taki znaleźliśmy” – mówi Hanna Poreda, manager ds. sprzedaży i rozwoju. Współpraca z poznańskim biurem rozpoczęła się… przypadkowo, od spotkania towarzyskiego doktorantów Instytutu Teologii Fundamentalnej KUL, na które została zaproszona również pani Marta Olczykowska, właścicielka Misji Travel. Tam pomysłodawca projektu Zbieramto ks. Piotr Chmielecki SCJ przedstawił pani Marcie ideę „Dobrych monet”. Dalej było zaproszenie przedstawicieli Misji Travel na galę z okazji 5-lecia Zbieramto i nawiązanie regularnej współpracy. Przed 5. urodzinami Zbieramto nie udało się jeszcze przeprowadzić żadnej pielgrzymkowej zbiórki monet, więc, jak wspomina Hanna Poreda, zaproszenie na jubileusz było dla pracowników biura z Poznania równoznaczne z obdarzeniem ich dużym zaufaniem. Mimo początkowo mieszanych uczuć, pani Hanna „kupiła” pomysł współpracy: „Po tej gali byłam pewna, że to projekt dla nas”.

Owocem dotychczasowej współpracy z Misja Travel jest dziś już ponad 1000 zł zebranych podczas pielgrzymek do Jerozolimy i Libanu. Sami pielgrzymi, którzy o „Dobrych monetach” dowiadują się od pilotów wycieczek oraz wyświetlonego filmu o misjach, odnoszą się do akcji z reguły pozytywnie i przekazują datki. „Niektórzy reagują bardzo pozytywnie, inni nic nie mówią, ale wrzucają pieniądze do puszki, mało jest osób, które niczym się nie dzielą” - zauważa Hanna Poreda.

Przeżycie duchowe, jakim jest pielgrzymka, otwiera ludzkie serca i sprzyja hojności. Czy jednak w rzeczywistości, w której biura podróży muszą się skupić na konkurowaniu między sobą i osiąganiu zysku, jest miejsce na altruizm? Okazuje się, że jak najbardziej: „Zawsze zależało nam na tym, by obok pielgrzymek robić też dobre rzeczy dla innych. Chodzi o to, żeby nie być gołosłownym – że jako biuro organizujemy pielgrzymki i na tym poprzestajemy. Udział w tej akcji daje nam taką ludzką satysfakcję” – zaznacza manager ds. sprzedaży i rozwoju w Misja Travel.

Zbiórka "Dobrych monet" podwojona!
Jak co roku podsumowujemy wyniki zbiórek "Dobrych monet". Z radością "Raport-ujem", że udało się ich zebrać w 2019 r. dwukrotnie więcej pieniędzy niż w 2018 r.
Dlaczego potrzebujemy "Dobrych monet"?
Dla zagranicznym gości Filipiny jawią się jako przyrodniczy raj i szybko rozwijające państwo. Stabilność ekonomiczna przyciąga inwestorów a wzrostu gospodarczego może Filipinom zazdrościć nawet Polska...